ilona - min förra dröm

okej, jag har ända sen vi började med syslöjd i skolan velat bli klädskapare, modeskapare eller modedesigner, you name it.
när jag gick i 6an-7an så gick jag in på olika random tygaffärer å ba titta på tyger å tänkte hur fina kläder jag en dag skulle sy.
att jag skulle bli en känd modedesigner. att jag skulle kunna tjäna pengar på att sy.
att folk skulle gå omkring å ha på sig kläder jag ha gjort.
jag sydde hemma. fula blev kläderna men jag tyckte det va kul. å jag ville utveckas.
jag kunde sitta hemma i timmar å bara skissa kläder som jag en dag skulle sy.
när vi fick fara å titta på en gymnasielinje så for jag på hantverks. tyckte att de verka as kul. va ganska bestämd på att jag skull gå den linjen.
mitt enda mål för 9an var att få MVG i slöjd.
men från första syslöjdslektionen så förstod jag att dehär skulle bli ett helvete.
å nu kan jag tacka sandra som har förstört min dröm.
har ALDRIG i hela mitt liv hatat att sy. förän nu.
den drömmen är förstörd, bara att hitta en ny.
eller jag har en dröm, men den är snart oxå förstörd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0