ilona - håll fast vid din dröm

i brist om att skriva om annat så ska jag skriva om gymnasieval, framtid osv.
dessutom så är det ungefär de enda alla på skolan och fritiden snacka om.
alla frågar: vad vill du gå?
mitt svar på den frågan har dom senaste månaderna varit; jag ska inte gå nå.
då ha folk fråga; men vad vill du bli då?
mitt svar; ingenting.
de värsta är att jag vill inte bli något. inga förväntningar = inga besvikelser.
sen kan dom fråga; men alla drömmer om att bli något speciellt, om du fick välja vad som helst?
mitt svar; jag ha inga drömmar.
som jag ha skrivit förr så ha jag ingen dröm längre.
nu far jag på skolan, är på alla jävla lektioner, har inga förväntingar på mig. eller de enda måste jag har är att inte få något IG, jag ha inget IG. men de är klart jag inte är nöjd me ett G på prov, inlämningsuppgifter. med inga förväntningar så menar jag att jag inte ha nå förväntningar på min framtid.
men jag är ändå inte nöjd om jag gå nå skit gymnasie å sluta som städerska. klart jag vill tjäna mina pengar så jag kan leva lite bättre än standard.
men de är ju klart att jag har en grej jag skulle vilja arbeta som, de har alla. jag orka ba inte förklara för varje människa. om de inte va så jävla svårt å ungefär omöjligt så skull jag vilja bli kläddesigner.

misstolka mig rätt nu.
jag vet vad jag har skrivit i ett inlägg längre ner. med de va om min dröm som klädskapare.
att vara klädskapare innebär att måsta sy dom där jävla äckelkläderna.
men att vara kläddesigner innebär att man skissa kläder å nån annan stackars människa få sitta å äckel sy.
förstå ni skillnaden?
(vet inte om jag använder rätt ord för yrkerna men you get my point)
å att lyckas bli en kläddesigner å kunna leva på det är ungefär helt jävla omöjligt i dags läget.
å alla som snacka om "du kan bli vad du vill, bara du verkligen vill".
jaa men ni tro de? död åt er.
okej jag känner rent min glada engeri.

ni ska ba veta att sista betygen i 8:an dom va vackra (i mina ögon), för jag kämpade för jag skull fan gå hantverks.
å nu i 9:an vill jag helst ba va hemma å sova, de är lika bra. nu ha jag ingen anledning till att kämpa.
jag ha inget mål att nå längre.
ett tips till alla som gå i 8:an å lägre klasser; hitta en dröm, å håll fast vid den! skit i vad lärare, klasskompisar å familj säger! håll fast vid den å nå den!
om du inte göre så kommer du att ångra dig, i can tell you.

okej nu ska jag ge mig. dom som ha orka läsa kanske ha börja tänka efter om gymnsie osv eller kanske tänker dom att jag är dumihuvet å tragisk å ovärd, guess what? jag bry mig inte. jag ville skriva.

puss på dig som inte har hittat din dröm än, den kommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0